Wiadomości - Aktualności

Wsparcie w formie produktów spożywczych- wydawanie skierowań dla osób potrzebujących, spełniających warunki ustawowe

Dodał: Data: 2023-02-13 13:48:33 (czytane: 1119)

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stopnicy uprzejmie informuje, że od dnia  14 lutego do dnia 10 marca 2023 roku r. będzie wydawał skierowania niezbędne do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa (POPŻ) 2014-2020 Podprogram 2021 Plus współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym.  Osoby zainteresowane udziałem w Programie prosimy  o zgłaszanie się do pracowników socjalnych ośrodka pomocy w celu weryfikacji uprawnień kwalifikujących do pomocy.

Pomocą żywnościową w ramach POPŻ Podprorgam 2021 Plus  mogą być objęte osoby i rodziny najbardziej potrzebujące,  znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej, spełniające kryteria określone   w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (w szczególności z powodu: ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, alkoholizmu i inne) i których dochód nie przekracza 220% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej, tj. 1 707,20 zł dla osoby samotnie gospodarującej i 1 320,00 zł dla osoby w rodzinie.

Za dochód uważa się sumę miesięcznych przychodów z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub w przypadku utraty dochodu z miesiąca, w którym został złożony wniosek. W przypadku zgłoszenia w miesiącu lutym – dochód z miesiąca stycznia, w marcu – dochód z lutego 2023 r. Sytuacja dochodowa osoby lub rodziny będzie ustalana w szczególności na podstawie następujących dokumentów:

 

1) decyzji właściwego organu w sprawie renty, emerytury;

2) dokument potwierdzający kwotę przekazanej emerytury lub renty, w tym  w szczególności odcinek przekazu lub wyciąg;

3) zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierającego informacje o potrąconej zaliczce na podatek dochodowy i koszty uzyskania przychodu, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie chorobowe  (dochód netto);

4) zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości wynagrodzenia uzyskiwanego na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia, umowy o dzieło - zawierającego informacje o potrąconej zaliczce na podatek dochodowy i składek ZUS (dochód netto);

5) aktualny nakaz płatniczy-podatkowy albo zaświadczenie urzędu gminy o powierzchni gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych;

6) dowód opłacenia składki na ubezpieczenie rolników za I kwartał 2023 r.;

7) decyzja starosty o uznaniu za osobę bezrobotną, ewentualnie o wysokości przyznanego zasiłku dla bezrobotnych;

8) dowód otrzymywania lub płacenia alimentów;

9) decyzji organów przyznających świadczenia pieniężne, np. zasiłek rodzinny, świadczenie pielęgnacyjne, zasiłek pielęgnacyjny;

10) orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, orzeczenia lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenia komisji lekarskiej, orzeczenia komisji ds. inwalidztwa i zatrudnienia;

11) inne dokumenty niezbędne do ustalenia sytuacji osobistej, rodzinnej, dochodowej i majątkowej.

W przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego przyjmuje się kwotę dochodu z 1 ha przeliczeniowego w wysokości 345,00 zł.

O terminach rozpoczęcia dystrybucji poszczególnych artykułów będziemy informować na stronie internetowej www.stopnica.pl oraz na tablicach ogłoszeń w sołectwach.

Szczegółowe informacje dotyczące Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 Podprogram 2021 Plus dostępne są  na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/rodzina/podprogram-2021-plus

 

 

Jak pomagamy?


PROGRAM OPERACYJNY POMOC ŻYWNOŚCIOWA 2014-2020


Podprogram 2021 PLUS





 

 

Zapraszamy do korzystania z Inkubatora Przetwórstwa Rolnego w Strzałkowie

06/25/2022

Zapraszamy do korzystania z Inkubatora Przetwórstwa Rolnego w Strzałkowie więcej..